سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتودنسی تا چند سالگی جواب میده؟

 

بسیاری از مردم تصور می کنند که اوایل نوجوانی بهترین زمان برای ارتودنسی است. به هر حال، احتمال اینکه بریس‌ها را روی یک لبخند قبل از نوجوانی یا نوجوانی ببینید، بیشتر از دیدن آن‌ها روی یک کودک کوچکتر یا یک بزرگسال است.

سن مناسب کودکی است یا بزرگسالی؟

پاسخ این است که بستگی دارد! عوامل متعددی وجود دارد که قبل از تصمیم گیری برای شروع درمان ارتودنسی برای کودک شما، آنها را در نظر می گیریم. اما قبل از پرداختن به آن، سه نکته مهم وجود دارد که باید بدانید:

1. دندان های دائمی در حدود 6 سالگی شروع به رشد می کنند.

اولین دندان های دائمی که رشد می کنند اولین دندان های آسیاب هستند که در پشت آخرین دندان های آسیاب کودک رشد می کنند. دندان های ثانویه (دندان های جلویی) اولین دندان هایی هستند که جایگزین دندان های شیری می شوند.

2. حدود 5-6 سال طول می کشد تا انتقال از دندان شیری به دندان های دائمی کامل شود.

اکثر کودکان در حدود سنین 12 تا 13 سالگی مجموعه کامل دندان های دائمی خود را دریافت می کنند.

3. سن کودک همیشه شاخص دقیق رشد دندان نیست.

این به این معنی است که برخی از کودکان به سرعت دندان هایشان رشد می کند در حالی که برخی دیگر این طور نیستند.

بهترین سن ارتودنسی

بهترین سن برای اکثر کودکان برای ارتودنسی درست قبل از از دست دادن آخرین مجموعه دندان های شیری است!

این سن متغیر است، اما معمولا برای اکثر کودکان بین 12-14 سال است. شروع درمان خیلی زود (وجود تعداد زیادی دندان شیری) ممکن است منجر به طول مدت درمان طولانی تر و پیامدهای بالقوه منفی بیشتری شود. از سوی دیگر، شروع دیرهنگام درمان می‌تواند گزینه‌های درمانی خاصی را که به رشد فک متکی هستند، بدون جراحی فک دشوارتر و گاهی غیرممکن کند. تنها راه برای جلوگیری از این مسائل مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی برای راهنمایی رشد و شروع درمان در زمان مناسب است.

برای بزرگسالان چه؟

دندان ها در طول زندگی به جابجایی ادامه می دهند و علاوه بر تاثیر زیبایی، دندان های کج می تواند برای دندان ها و سلامت دهان شما بسیار مخرب باشد. به عنوان یک بزرگسال، شما باید درمان ارتودنسی خود را به محض اینکه برای شما امکان پذیر شد، شروع کنید. مشکلات ارتودنسی هرگز به خودی خود بهتر نمی شوند و تقریباً همیشه با گذشت زمان بدتر می شوند و درمان ارتودنسی با افزایش سن، از جمله سایر مشکلات دندانی و مشکلات سلامتی، پیچیده تر می شود.

https://simadentclinic.com/adult-orthodontics/