سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه ارتودنسی فک بالا

اطلاع از قیمت و هزینه ارتودنسی یکی از مهمترین عوامل موثر، تصمیم گیری این درمان در بیماران است. که ما در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم.

هرچند ممکن است هزینه سیم کشی دندان و قیمت ارتودنسی در نگاه اول خیلی زیاد به نظر برسد، اما مطمئن باشید که در قبال فواید و مزایای زیاد آن، بدون به همراه داشتن عوارض ارتودنسی، اصلاً هزینه بالایی نیست. در واقع ارتودنسی دندان می‌تواند در درازمدت به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک زیادی کند.

در نگاه اول هزینه ارتودنسی بسیار بالاست اما باید به اهمیت این موضوع توجه شود که میزان زیادی در زیبایی و شخصیت انسان تاثیر گذار است. و در واقع با این کار پیشگیری از خرابی و یا مشکلات اساسی تر می‌کنیم که در دراز مدت شاهد مزایای آن خواهید بود. 

مدت زمان دوره این درمان بستگی به ناهنجاری ها و مشکلات خوده بیمار می‌باشد.

مقایسه هزینه ارتودنسی

آیا ارتودنسی دارای محدودیت سنی است ؟

ارتودنسی به صورت کلی محدودیت سنی خاصی ندارد و در همه ی سنین قابل انجام است ولی ارتودنسی هر چه در سنین پایین صورت بگیرد نتیجه ی آن هم خیلی بهتر و هم با سرعت قابل توجه تری اتفاق خواهد افتاد.

آیا با داشتن بیماری های دهان و دندان امکان ارتودنسی کردن وجود دارد؟

در صورتی که تصمیم ارتودنسی کردن دارید باید این نکته رو بدانید که حتما قبل اقدام به ارتودنسی کردن باید این موارد را اصلاح کنید چرا که مشکل ساز خواهند شد، اگر چه نمی توان این اصلاحات را جزء هزینه ارتودنسی حساب کرد ولی در کل هزینه هایی را برای بیمار خواهند داشت.

 یکی دیگر از مواردی که در هزینه ارتودنسی تاثیر دارد تخصص و مهارت دندانپزشک است، چرا که اگر ارتودنسی خود را دست متخصص این کار نسپارید ممکن است دچار عوارضی در حین و یا بعد از پایان، بشوید که قطعا در هزینه ارتودنسی شما تاثیر خواهد گذاشت.

مقایسه هزینه ارتودنسی با روش های مختلف

به لحاظ هزینه ارتودنسی از میان روش های مختلف آن ارتودنسی ثابت هزینه ی بالاتری نسبت به ارتودنسی متحرک دارد، به همین ترتیب از بین روش های ارتودنسی ثابت؛ لینگوال و دیمون به دلیل پیچیدگی بیشتر هزینه ی بالاتری دارند.

هزینه ارتودنسی ثابت

کامل ترین وجامع ترین روش ارتودنسی، ارتودنسی ثابت است که با ابزار هایی مانند سیم و براکت انجام می‌شود. قیمت ارتودنسی ثابت برای یک فک در سال 1401 حدود 10.000.000 تومان (10 میلیون تومان، بسته به سن و نیاز به کشیدن متغیر خواهد بود) می باشد.

هزینه ارتودنسی متحرک

در ارتودنسی متحرک لازم است تا دندانپزشک از دندان های بیمار قالبی تهیه می‌کند و آن را برای ساخت پلاک مخصوص هر بیمار به لابراتوار ارسال می نماید. قیمت ارتودنسی متحرک برای هر فک بین 6.000.000 تومان (6 میلیون تومان) تا 11.000.000 تومان (11 میلیون تومان) با توجه به نوع روش و درمان مورد نیاز متغیر است.

هزینه ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی دیگر از روش های بسیار پیشرفته ارتودنسی می باشد. این روش سریع تر و بسیار راحت از دیگر انواع روش های ارتودنسی بوده  هزینه ی آن برای هر فک  حدود 9.000.000 تومان (9 میلیون تومان) به قیمت نهایی می افزاید.

هزینه ارتودنسی لینگوال

در این روش متخصص ارتودنسی براکت های فلزی را در سطح پشتی دندان ها نصب می کند، قیمت ارتودنسی لینگوال برای هر فک حدود 11.000.000 تومان (11 میلیون تومان) تا 13.000.000 تومان (13 میلیون تومان) می باشد.