سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارتودسنی لینگوال چه معایبی دارد؟

 

ارتودسنی های لینگوال یک جایگزین محتاطانه برای ارتودسنی های ثابت سنتی هستند که در پشت دندان ها نصب و پنهان می شوند.

 

معایب ارتودسنی لینگوال چیست؟

برای درک بهتر ارتودنسی لینگوال، دانستن معایب ارتودنسی لینگوال ضروری است که در زیر به شما خواهیم گفت:

قیمت آن به دلیل مواد و تکنیک استفاده شده بالاتر است.

ارتودنسی لینگوال همچنین به پزشکان متخصص نیاز دارد که تحت آموزش های اختصاصی برای یادگیری این تکنیک باشند و از آنجایی که آنها به اندازه بریس های سنتی در دسترس نیستند، جلسات تنظیم نیاز به زمان بیشتری دارد.

شما باید عادات غذایی خود را تطبیق دهید! با ارتودسنی لینگوال و همچنین بریس های ثابت سنتی باید در نحوه غذا خوردن خود تغییراتی ایجاد کنید و از هر چیز سفت، جویدنی، پوسته دار اجتناب کنید. اساساً هر چیزی که می تواند یکی از براکت های شما را از جای خود خارج کند. اگر براکتی جدا شد و سفارشی ساخته شده باشد، باید جایگزینی ترتیب دهیم که می تواند طول درمان شما را افزایش دهد.

انجام بهداشت دندان پیچیده تر است، زیرا براکت ها قابل مشاهده نیستند و از بین بردن آلودگی دشوارتر است.

بنابراین با اضافه کردن بریس در پشت دندان‌هایتان، ممکن است در هفته اول متوجه شوید که درد اولیه‌تان را تجربه می‌کنید و قسمت‌هایی از ارتودسنی ممکن است زبانتان را زخم کند.

گاهی اوقات، بیمارانی که مراقب بهداشت دهان و دندان خود نیستند و مقدار زیادی مواد غذایی اسیدی و شیرین می خورند و می نوشند، با لکه های سفید یا قهوه ای زیر براکت های ارتودنسی خود مواجه شوند که باعث پوسیدگی دندان در پشت دندان ها شوند.

مدت زمان درمان ارتودنسی لینگوال در مقایسه با سایر درمان ها معمولا طولانی تر است.

انجام ارتودنسی لینگوال چه مزیتی به همراه دارد؟

به دلیل اینکه پشت دندان ها قرار دارند قابل تشخیص نیستند.

بسیار ایمن هستند، زیرا به دلیل موقعیت مکانی آنها، معمولاً باعث آسیب به لب بیمار نمی شوند.

آنها کاملاً راحت هستند و نسبت به سایر دستگاه های ارتودنسی زخم و پف کمتری ایجاد می کنند.

انتهای مطلب

اصلاح بی نظمی ها یا نقص ها در دندان ها برای لذت بردن از یک لبخند و غذا خوردن ضروری است. با این حال، برای دستیابی به آن، اغلب باید به درمان های ارتودنسی مانند ارتودنسی لینگوال متوسل شد. ارتودنسی لینگوال یک درمان ارتودنسی زیبایی است که برای افرادی که نیاز به حل هر گونه مشکل ناهنجاری دندانی هستند اما نمی خواهند در چشم دیگران قابل توجه باشد، بسیار مفید و موثر است. در این بخش درباره مزایا و معایب کامل این روش با شما صحبت کرده ایم.